https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10792
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gracekellygomesferreira.pdf | 228.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Teixeira, Beatriz de Basto | - |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/ | pt_BR |
dc.contributor.advisor-co1 | Barros, Juliana de Carvalho | - |
dc.creator | Ferreira, Grace Kelly Gomes | - |
dc.creator.Lattes | http://lattes.cnpq.br/ | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-09-11T14:50:58Z | - |
dc.date.available | 2019-09-10 | - |
dc.date.available | 2019-09-11T14:50:58Z | - |
dc.date.issued | 2019-04-10 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/10792 | - |
dc.description.abstract | This lesson plan aims to contemplate the use of Tic's especially mobile phones and the WhatAapp application and other applications that improve the quality of the videos produced through the devices, in order to dynamize Geography classes and work Environmental Education, as it is pertinent content of the course. As the application of the application is fully mastered by the students of the 9th Year of Elementary School II, such plan proposes to students recording videos of negative environmental impacts in the municipality of João Monlevade and share through WhatsApp and thus can open a debate ideas, to mitigate the impacts and raise awareness about the importance of the Environment for the maintenance of life on the planet. It was used as a main reference for this the article "Tecnofilia and Tecnofobia" of the author Pedro Demo. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este plano de aula visa a contemplar o uso das TICs, em especial os celulares e o aplicativo WhatsApp, assim como outros aplicativos que melhoram a qualidade dos vídeos produzidos através dos aparelhos, de forma a dinamizar as aulas de Geografia e trabalhar a Educação Ambiental, uma vez que é pertinente ao conteúdo da disciplina. Como o uso do aplicativo é de total domínio pelos discentes do 9º Ano do Ensino Fundamental II, tal plano propõe que os alunos gravem vídeos de impactos ambientais negativos no município de João Monlevade e os compartilhem através do WhatsApp. Dessa forma, iniciar um debate, a fim de mitigar os impactos e conscientizar a população estudantil sobre a importância do Meio Ambiente para a manutenção da vida no planeta. O trabalho tem como base teórica a obra “Tecnofilia e Tecnofobia” do autor Pedro Demo. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Faculdade de Educação | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFJF | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/ | * |
dc.subject | Celulares | pt_BR |
dc.subject | Geografia | pt_BR |
dc.subject | Educação ambiental | pt_BR |
dc.subject | Cell phones | pt_BR |
dc.subject | Geography | pt_BR |
dc.subject | Environmental education | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAO | pt_BR |
dc.title | O uso do Whatsapp nas aulas de geografia | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
Appears in Collections: | Tecnologias da Informação e Comunicação no Ensino Básico |
This item is licensed under a Creative Commons License