Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1560
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dionebaptistaribeiro.pdf9.38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Silva, Amarildo Melchiades da-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4791022U0pt_BR
dc.contributor.referee1Oliveira, Rosana de-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4753831Z6pt_BR
dc.contributor.referee2Kistemann Junior, Marco Aurélio-
dc.contributor.referee2Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4537856E4pt_BR
dc.creatorRibeiro, Dione Baptista-
dc.creator.Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4457204H5pt_BR
dc.date.accessioned2016-06-28T14:35:19Z-
dc.date.available2016-05-17-
dc.date.available2016-06-28T14:35:19Z-
dc.date.issued2012-10-05-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/1560-
dc.description.abstractThis research aims to investigate the characteristics of an assessment in mathematics so that is in the service of student learning. For this development, we took as starting point the official documents and studies that have been done on the topic. The project was designed considering the assessment in elementary school, so the research subjects were students in 7th grade at a public school and it was characterized by the development of a qualitative research approach. The Educational Product arising from a text dissertation is aimed at elementary school teachers with our assessment considerations.pt_BR
dc.description.resumoA presente pesquisa tem como objetivo investigar as características de uma avaliação em Matemática para que ela esteja a serviço da aprendizagem dos estudantes. Para tal empreendimento tomamos como ponto de partida os documentos oficiais e os estudos desenvolvidos sobre o tema. O projeto foi elaborado considerando a avaliação no Ensino Fundamental no qual os sujeitos de pesquisa foram os estudantes do 7º ano de uma escola pública e caracterizou-se pelo desenvolvimento de uma abordagem qualitativa de investigação. O Produto Educacional decorrente da dissertação será um texto dirigido a professores do Ensino Fundamental com nossas considerações sobre avaliação.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICE – Instituto de Ciências Exataspt_BR
dc.publisher.programPrograma de Pós-graduação em Educação Matemáticapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação Matemáticapt_BR
dc.subjectAvaliação em Matemáticapt_BR
dc.subjectProdução de Significadospt_BR
dc.subjectEnsino e Aprendizagempt_BR
dc.subjectMathematics Educationpt_BR
dc.subjectAssessment in Mathematicspt_BR
dc.subjectProduction of Meaningspt_BR
dc.subjectTeaching and Learningpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::MATEMATICApt_BR
dc.titleUma leitura sobre avaliaçâo no ensino fundamentalpt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado Profissional em Educação Matemática (Dissertações)



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.