Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/689
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
marcleidesamirandaoliveira.pdf1.37 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Nicolella, Alexandre Chibebe-
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4761391A9pt_BR
dc.contributor.referee1Moura, Fabiana Silveira-
dc.contributor.referee1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4227295J9pt_BR
dc.contributor.referee2Belluzzo Júnior, Walter-
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.creatorOliveira, Marcleide Sá Miranda-
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/pt_BR
dc.date.accessioned2016-02-05T15:22:57Z-
dc.date.available2016-02-05-
dc.date.available2016-02-05T15:22:57Z-
dc.date.issued2014-08-21-
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/689-
dc.description.abstractThis dissertation aimed to analyze the appropriation of the results of external evaluations by four managers of the State of Pernambuco Network from the implementation of the Pact for Education-PPE. It was sought to better understand the involvement of actors intervening in actions such as improving learning of high school students. For such it was used as a methodological support semi-structured interviews, document analysis of the results of PPE between the years 2011 and 2013; pedagogical intervention, agendas and minutes of meetings plan. From these analyzes, were structured positive results for elaboration of the Educational Action, in order to enhance, adapt and disseminate the possibilities of a successful educational management in schools of the same Regional Management Education.pt_BR
dc.description.resumoEssa dissertação teve como objetivo analisar a apropriação dos resultados das avaliações externas por quatro gestores da Rede Estadual de Pernambuco a partir da implantação do Pacto pela Educação. Buscou-se conhecer melhor o envolvimento dos atores nas ações interventivas como melhoria da aprendizagem dos estudantes do Ensino Médio. Para tal, utilizou-se como suporte metodológico entrevistas semiestruturadas, análise documental dos resultados do PPE entre os anos de 2011 e 2013; plano de intervenção pedagógico, pautas e atas das reuniões. A partir dessas análises, estruturaram-se os resultados positivos para elaboração do Plano de Ação Educacional, com o intuito de aprimorar, adaptar e disseminar as possibilidades de uma gestão pedagógica bem sucedida, nas escolas da mesma Gerência Regional de Educação.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Juiz de Forapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFaculdade de Educaçãopt_BR
dc.publisher.programMestrado em Gestão e Avaliação em Educação Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFJFpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectGestãopt_BR
dc.subjectAvaliaçãopt_BR
dc.subjectIntervençãopt_BR
dc.subjectResultadospt_BR
dc.subjectAprendizagempt_BR
dc.subjectManagementpt_BR
dc.subjectEvaluationspt_BR
dc.subjectInterventionpt_BR
dc.subjectResultspt_BR
dc.subjectLearningpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS HUMANAS::EDUCACAOpt_BR
dc.titleGestão e aprendizagem: evidenciando o pacto pela educaçãopt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
Appears in Collections:Mestrado em Gestão e Avaliação da Educação Pública (Dissertações)
PROQUALI - Dissertações



Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.