https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8136
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Estudos envolvendo linguagem e educação química.pdf | 191.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Flor, Cristhiane Cunha | - |
dc.creator | Cassiani, Suzani | - |
dc.date.accessioned | 2018-11-29T10:29:27Z | - |
dc.date.available | 2018-11-28 | - |
dc.date.available | 2018-11-29T10:29:27Z | - |
dc.date.issued | 2012-01 | - |
dc.citation.volume | 14 | pt_BR |
dc.citation.issue | 1 | pt_BR |
dc.citation.spage | 181 | pt_BR |
dc.citation.epage | 193 | pt_BR |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.1590/1983-21172012140112 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufjf.br/jspui/handle/ufjf/8136 | - |
dc.description.abstract | The incorporation of the works of Lev S. Vigotsky to the researches in education on Sciences generated articulations between language and Scientific Edu cation in that which concerns the utilization and role of analogies in that context, and the utilization of talking, reading and writing in the context of the education of sciences, for example. With that setting, we have the proposal of showing a revision in the literature of the area of Scientific Education, doing a clipping of works that involve Brazilian studies, language and Chemical Education in classroom. Between the results, we find three main approachs: roles and operation of analogies in the education of Chemistry, analysis of discursives interactions in classroom and written and reading of scientific articles and scientific disclosure in the higher education. | pt_BR |
dc.description.resumo | A incorporação dos trabalhos de Lev S. Vigotsky às pesquisas em ensino de Ciências gerou articulações entre linguagem e Educação Científica no sentido de se estudar a utilização e papel das analogias nesse contexto e o discurso, leitura e escri ta no âmbito do ensino de ciências, por exemplo. Diante desse cenário, temos como proposta apresentar uma revisão na literatura da área de Educação Científica, com recorte de trabalhos que envolvam estudos brasileiros, linguagem e educação química em sala de aula. Entre os resultados, encontramos três enfoques principais: papel e funcionamento de analogias no ensino de Química, análise de interações discursivas em sala de aula e escrita e leitura de artigos científicos e divulgação científica no ensi no superior. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | - | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.initials | - | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências (Belo Horizonte) | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Linguagem | pt_BR |
dc.subject | Educação química | pt_BR |
dc.subject | Levantamento bibliográfico | pt_BR |
dc.subject | Language | pt_BR |
dc.subject | Chemical education | pt_BR |
dc.subject | Revision in the literature | pt_BR |
dc.subject.cnpq | - | pt_BR |
dc.title | Estudos envolvendo linguagem e educação química no período de 2000 a 2008 - algumas considerações | pt_BR |
dc.title.alternative | Studies involving language and chemical education in the period of 2008 to 2010, some considerations | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigos de Periódicos |
Items in DSpace are protected by Creative Commons licenses, with all rights reserved, unless otherwise indicated.